معرفی انواع خودروی لیفان

 

معرفی انواع خودروی لیفان ،شرکت کرمان موتور (سهامی خاص) در اسفند سال 1373 تاسیس و در اسفند ماه همان سال تحت شماره 111476 در اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسیده است.با هوشمند خودرو همراه باشید.

دفتر مرکزی شرکت در کیلومتر 16 جاده مخصوص کرج واقع و هدف از تاسیس شرکت به موجب ماده 2 اساسنامه عبارتست از:

ساخت، مونتاژ و فروش اتومبیل سواری، و ارائه خدمات بعد از فروش محصولات.
انجام هرگونه عملیات و اقدام تجاری و فعالیتهای مربوط که بطور صریح، ضمنی و یا تقسیم در رابطه با اهداف پیش بینی شده باشد.
این شرکت با استفاده از نیروهای مجرب اقدام به استخدام و آموزش نیروهای جوان در داخل و خارج کشور نمود و با جدیت فراوان خط تولید خودرو دوو سی یلو را در کارخانه تولیدی واقع در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید ایجاد و اقدام به مونتاژ و تولید این خودرو نمود. این مهم با فراهم کردن کلیه امکانات در مراحل جوشکاری بدنه، رنگ و تزئینات نهائی در کارخانه به مرحله عمل درآمد.

شرکت کرمان موتور با استفاده از نیروهای مجرب و متخصص توانست در سال 1375 خط تولید دوو سی یلو را راه اندازی نماید. این شرکت در سال 1379 توانست خط تولید مدلی دیگر از خودروهای شرکت دوو یعنی ماتیز را راه اندازی کرده و این خودرو را که تمام مراحل تولید آن در داخل انجام می شد به بازار عرضه کند.

پس از خرید کارخانجات دوو توسط GM آمریکا مدیریت جدید “جی ام دوو” به دلیل تحریم امریکا از ادامه همکاری با شرکت کرمان موتور خودداری نمود.

مهمترین استراتژی شرکت قرارداد با شرکت لیفان در سال 86 و تولید خودروی لیفان 520 بود که در سال 87 روانه بازار شد. بعد از آن لیفان 520 آی به بازار عرضه گردید که با استقبال کم نظیری روبرو شد. پس از آن شرکت کرمان موتور در راستای جلب نظر مشتریان و گرفتن قسمت بیشتری از بازار خودرو در اواخر سال 89 لیفان 620 با موتور 1.6 لیتر را تولید و روانه بازار نمود و هم اکنون تولید این خودرو با موتور 1.8 لیتر و امکانات رفاهی بیشتر ادامه دارد.

شرکت کرمان موتور به منظور تکمیل سبد محصولات خود خودروی شاسی بلند ایکس 60 را در سال 91 تولید و عرضه کرد و می توان آن را یکی از پرفروش ترین های بازار در کلاس خود نامید.

از مهمترین استراتژی های دیگر شرکت ، قرارداد با یکی از بزرگترین شرکت های خودروسازی چین به نام شرکت جی ای سی در سال 88 بود که حاصل آن تولید خودرو جی 3 در سال 89 و جی 5 در سال 92 بود که پس از آن جی 5 اتومات با موتوری قوی تر و امکاناتی بیشتر به این خانواده پیوست.

با توجه به استقبال بی نظیر مشتریان از خودروی J5 ، در اواخر سال 93 خودروی S5 که یک خودروی شاسی بلند از شرکت JAC میباشد به بازار عرضه گردید. این اولین خودروی تولیدی در ایران است که دارای گیربکس 6 دنده دستی با موتور 2000cc توربو میباشد. از دیگر پروژه های شرکت کرمان موتور در سال 94، خودروی Lifan X50 بود که در دو مدل CVT و دنده معمولی به بازار عرضه گردید. این خودرو Cross Over (نیمه شاسی بلند) با هدف توجه به گروه مشتریان جوان، طراحی و عرضه گردیده است که در نوع خود در بازرا ایران رقیب ندارد. همچنین در این سال محصول S5 با گیربکس اتوماتیک و سطح امکانات بیشتر عرضه گردید که موفقیت بی سابقه ای را به همراه داشت.

از مهمترین دست آوردهای شرکت کرمان موتور در سال 95 امضا قرارداد همکاری با شرکت هیوندای کره جنوبی و با فاصله کمی پس از برداشته شدن تحریم ها علیه ایران بود که عرضه دو خودروی آی 10 و آی 20 ما حصل این همکاری محسوب می گردند.

مسئولین و دست اندرکاران شرکت کرمان موتور به پشتوانه تجارب خود در این سال ها، توسعه و گسترش تولیدات خود را همگام با تکنولوژی روز جهان مد نظر قرار داده اند و تا دستیابی به این هدف از پا نخواهند نشست.

معرفی انواع خودروی لیفان

لیفان ‏X60

معرفی انواع خودروی لیفان

«کراس‌اور تک‌دیفرانسیل چینی»؛ این عبارت سه کلمه‌ای تا پیش از ورود ام‌وی‌ام X33 به بازار برای مشتریان ایرانی، مفهوم چندانی نداشت اما پس از فروش فوق‌العاده چشمگیر این خودرو، رقیبان نیز به فکر عرضه محصولاتی مشابه افتاند که لیفان X60 مونتاژی کرمان‌موتور یکی از اولین این خودروها بود و با ظاهر خوب و مشخصات قابل قبولش، فروش قابل توجهی را نیز تجربه کرد. چهار سال پس از عرضه مدل دنده‌ای، کرمان‌موتور تصمیم به عرضه نسخه اتوماتیک لیفان X60 در تابستان 1395 گرفت که در لیست تجهیزات جانبی‌اش، فقط در سیستم پخش دی‌وی‌دی و دوربین عقب با X60 دنده‌ای متفاوت است.

لیفان ‏620

معرفی انواع خودروی لیفان
اوایل دهه 90 خودمان، هنوز آن ذهنیت مخدوش از خودروهای بی‌کیفیت چینی به کلی پاک نشده بود که کرمانی‌ها محصول جدیدی از شرکت لیفان به اسم 620 را رو کردند؛ خودرویی که به عقیده بسیاری از نظر طراحی، نیم‌نگاهی به ب‌ام‌و سری3 نیز داشته است. مدل 620 در حالی وارد بازار می‌شد که سدان قبلی لیفان، یعنی 530، به موفقیت چشمگیری نرسیده بود اما این لیفان آمد و توانست اوضاع را اندکی بهبود بخشد. در اوایل کار، نمونه 1.6 لیتری 620 عرضه می‌شد. سپس از سال 91 کرمان موتور به‌سراغ ویرایش 1.8 لیتری‌اش (تلنت) رفت و تولیدش را تا مدل 96 ادامه داد. این سدان در ماه‌های ابتدایی مصرف خودروی قابل قبولی نشان می‌داد ولی در سال دوم استفاده بود که ناگهان برخی مشکلات کیفی آن نمایان می‌شد.

لیفان ‏820

معرفی انواع خودروی لیفان

طی سالیان اخیر سلیقه مشتریان به شکلی تغییر کرده که در سراسر جهان از آمار فروش خودروهای سدان به نفع مدل‌های کراس‌اور و شاسی‌بلند کاسته می‌شود. در چنین شرایطی تولید یک سدان سایز متوسط در بازار داخل می‌توانست پر ریسک قلمداد شود اما کرمان‌موتور از بهار 1395 به این چالش تن داد و مدل 820 را به‌عنوان بزرگترین، جادارترین و گران‌قیمت‌ترین سدان چینی به بازار فرستاد اما در عمل با استقبال چشمگیری مواجه نشد و پایین نگه‌داشتن تیراژ تولید و حتی شباهت‌های فنی آن به نسل‌های قدیمی تویوتا کمری نیز نتوانست شرایط بازار را به نفع 820 تغییر دهد.

لیفان ‏X50

معرفی انواع خودروی لیفان
اوایل تابستان 1394، هنوز خودروهایی مانند دانگ‌فنگ H30 Cross، رنو ساندرو، برلیانس H320، ام‌وی‌ام X22 و مدل‌هایی از این دست در ایران عرضه نشده بودند و بازار خودرو در بازه قیمتی کمتر از 50 میلیون تومان برای ورود محصولات جدید بسیار تشنه بود. در چنین شرایطی لیفان X50، که محصول 2014 است، با طراحی قابل توجه و مشخصات فنی نسبتا مناسبش توسط کرمان‌موتور معرفی شد اما پس از فروش چشمگیر سری نخست، بروز برخی مشکلات مونتاژی و آمدن تدریجی خودروهای رقیب به بازار، آمار فروش این مدل را تحت تاثیر قرار دادند. X50 با دو گیربکس دستی و CVT در بازار موجود است که به لحاظ سطح امکانات، تفاوت خاصی با یکدیگر ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *